Jakie wyposażenie mają auta pokontraktowe?

//Jakie wyposażenie mają auta pokontraktowe?

Wielu kierowców decyzję o wyborze auta komisowego sprowadzanego z zagranicy uzasadnia bogatym wyposażeniem, które podobno trudno znaleźć w pojazdach pochodzących z polskich salonów. Kilkanaście lat temu być może tak faktycznie było. Dziś jest to mit, bo auta pokontraktowe potrafią mieć i dobrze skonfigurowane parametry techniczne, i optymalne wyposażenie.

 

Nowy czy używany?

Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć samodzielnie. Kluczowe jest określenie budżetu. Spora część klientów najpierw sprawdza ceny nowych samochodów. One na pierwszy rzut oka mogą wydawać się atrakcyjne. Jednak po dokładnym przeanalizowaniu katalogów ofertowych okazuje się, że niska cena jest pozorna, ponieważ dotyczy bazowej wersji pojazdu, czyli tej z podstawowym wyposażeniem. Wraz z dodaniem kilku elementów cena pojazdu może wzrosnąć nawet o kilkanaście tysięcy złotych. A to z kolei będzie wiązało się z przekroczeniem budżetu zaplanowanego na zakup auta.

 

Kolejny krok to sprawdzenie ofert z autami używanymi. Z jednej strony klientom zależy, aby pojazd pochodził z pewnego źródła, czyli chcą dostać rzetelne informacje na temat jego historii. Jak powinno to wyglądać, widać na przykładzie Master1.pl. Kupujący auto ma u nas do dyspozycji pełną historię serwisową z udokumentowanymi wszystkimi przeglądami gwarancyjnymi, naprawami eksploatacyjnymi oraz ewentualną szkodowością, np. w postaci napraw blacharsko-lakierniczych.  Części kierowców z pewnością to nie wystarczy i nadal będzie przekonana, że samochód sprowadzany z zagranicy równa się bogatszemu wyposażeniu.

 

Sprawdźmy w takim razie, jakie wyposażenie rzeczywiście znajduje się w autach, które wcześniej funkcjonowały jako samochody flotowe lub były leasingowane przez firmy z sektora MSP?

 

Samochód służbowy ma być benefitem dla pracownika

Warto mieć na uwadze, że już od kilku lat zauważalna jest zmiana w podejściu dużych przedsiębiorstw do samochodów służbowych. Firmy, które korzystają z usług wynajmu floty dla swoich pracowników odeszły od zamawiania ubogo wyposażonych samochodów. Dziś pojazd służbowy jest często benefitem i formą docenienia pracownika. Ponadto, jak wynika z analizy dziennika „Rzeczpospolita”, dyrektorzy i prezesi polskich firm najczęściej jeżdżą takimi markami jak Audi, BMW i Mercedes. Aż 71,6 proc. aut kadry zarządzającej finansowane jest właśnie za pomocą leasingu. Dodatkowo auta te są często częścią kontraktu menadżerskiego, więc pracodawca stara się zapewnić swojej kadrze kierowniczej możliwość korzystania z samochodów z bogatym wyposażeniem, na czym korzystają w przyszłości klienci decydujący się właśnie na samochody tej klasy. Dlatego auta pokontraktowe to nie tylko popularne marki z segmentów A, B czy C.

 

Bogate wersje wyposażenia aut leasingowanych przez MSP

Przedsiębiorcy z sektora MSP to kolejna grupa klientów, którzy najczęściej finansują swoje firmowe pojazdy za pomocą leasingu. Oni, wybierając samochód „do firmy”, często poszukują auta de facto dla siebie. Zwracają więc uwagę na bogatsze wyposażenie czy moc silnika. Zatem w ślad za rynkiem pierwotnym, również wśród aut pokontraktowych pojawiają się coraz ciekawsze samochody, także z segmentu marek premium.

 

Czy potrzebujesz aż tyle technologii w swoim aucie?

Planując zakup samochodu, warto także zastanowić się, co tak naprawdę z dostępnego w nim wyposażenia będzie potrzebne podczas codziennego użytkowania. Elementy wyposażenia samochodu mają spełniać przede wszystkim dwie funkcje: zwiększać bezpieczeństwo oraz komfort kierowcy i pasażerów podczas jazdy. Dlatego kupowany samochód powinien przede wszystkim być wyposażony w takie podstawowe elementy jak: ABS, poduszki powietrzne, system kontroli trakcji, światła przeciwmgielne, wspomaganie kierownicy, klimatyzację, tempomat, czujniki cofania czy coraz popularniejszy system automatycznego hamowania. Pozostałe funkcje zależą już od upodobań kierowcy. Jeżeli nie jest „technologicznym geekiem”, chcącym korzystać z motoryzacyjnych innowacji,  to racjonalna kalkulacja może doprowadzić do wniosku, że niektóre elementy będą wyłącznie zbędnym wydatkiem. Zawsze warto zrobić dokładną analizę swoich potrzeb!

Dodał|2019-03-05T10:53:35+00:005 Marzec, 2019|Moto poradnik|0 komentarzy

Zostaw komentarz