Kiedy już kupiliśmy skrojone na miarę samochody flotowe, nadchodzi niestety czas, żeby czymś je zalać. W takiej sytuacji, rozsądny kierownik floty rozejrzy się za ofertami kart paliwowych. Postanowiliśmy w telegraficznym skrócie prześwietlić kilka z nich. Może takie podsumowanie przyda się wam przy wyborze odpowiedniej dla waszej firmy usługi.

Szeroki wybór

Karty oferują dziś wszystkie większe koncerny. Wbrew pozorom ich największą zaletą nie są wcale niższe ceny paliw. Dla zorganizowanego managera najważniejsza będzie pełna kontrola nad wydatkami i ograniczenie zbędnej papierologii. Dzięki usłudze rozliczeń bezgotówkowych ograniczamy liczbę faktur, a także, obecnie już w każdej ofercie, mamy stały podgląd online na bieżące transakcje.

Różne rodzaje

Wymagania klientów są przeróżne, firmy zatem starają się o jak największą elastyczność. PKN ORLEN ma dwa podstawowe rodzaje kart. Pierwszą jest FLOTA, umożliwiająca tankowanie na ponad 1700 placówkach w Polsce (także stacje BLISKA). W zależności od organizacji pracy w firmie można ją przypisać do numeru rejestracyjnego auta lub imiennie do kierowcy. Każdą z nich można programować, wprowadzając np. limity dziennych wizyt na stacji, czy wartości usług i produktów. Istnieje także możliwość „wymuszenia” na kierowcy podawania przebiegu przy każdym tankowaniu. Wszystko po to, żeby lepiej kontrolować kto, co, kiedy i dlaczego wlewa do naszego auta.

W opcji OPEN DRIVE nasz wybór stacji powiększa się do 2500 punktów w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie. Jest to idealne rozwiązanie dla tych, których biznes nie ogranicza się tylko do naszego kraju. Karta umożliwia wybór waluty rozliczenia za transakcje zagraniczne (PLN/EUR), a także uzyskanie za nie zwrotu podatku VAT. Obydwie karty występują w różnych kategoriach określających, co właściwie możemy nimi nabyć. Wśród ich użyteczności pojawia się również regulowanie za ich pomocą opłat drogowych.

Jakie korzyści?

BP proponuje klientom kartę BP PLUS. Niestety, żeby móc z niej korzystać trzeba tankować przynajmniej 300 litrów miesięcznie. Zapewnia ona jednak użytkownikowi szereg korzyści. Dzięki uczestnictwu koncernu BP w porozumieniu Routex (stacje ARAL, Statoil, OMV, Agip oraz BP) kartą zapłacimy na 18000 stacji w całej Europie, w tym w 800 punktach w Polsce. Wszystkie transakcje widoczne są w dostępnym 24h serwisie internetowym. Na koniec miesiąca wszystkie zostaną zawarte na jednej, zbiorczej fakturze. Bezgotówkowo możemy także uregulować większą część opłat drogowych w Europie, w tym winiety, przejazdy przez tunele, mosty i wybrane autostrady, a także uzupełnienie konta w systemie elektronicznego poboru. Dodatkowo we Francji kartą BP PLUS zapłacimy za parkingi strzeżone.

Więcej możliwości

Istnieją na rynku firmy, które zajmują się wyłącznie obsługą transakcji bezgotówkowych. Największe z nich to UTA i DKV. W obydwu przypadkach wachlarz partnerów jest bardzo szeroki. Kartami tych firm zapłacimy już nie tylko na stacjach, ale także w serwisach, wulkanizacji, a nawet na granicy, za odprawę. Taka usługa przypomina bardziej kompleksową kartę płatniczą dla transportu niż kartę paliwową. Rozwiązanie szczególnie korzystne dla dużych firm prowadzących znaczną część interesów za granicą. DKV deklaruje bowiem największą na rynku ilość punktów akceptacji w Europie (54000), a kartami UTA zapłacimy także w północnej Afryce i niektórych krajach Azji.

Opłacalne rozwiązania

O karcie paliwowej warto pomyśleć już na etapie finansowania zakupu auta. Niektóre firmy leasingowe oferują pomoc w tym zakresie. Dzięki Masterlease klient może zawiązać współpracę z BP lub PKN ORLEN. Jakie są korzyści takiego rozwiązania? Po pierwsze załatwiamy dwie rzeczy w jednym miejscu, za jednym zamachem. Odchodzi nam zatem kolejna runda pertraktacji i umów. Wypełniamy tylko jeden dokument więcej. Dodatkowo dzięki pośrednictwu instytucji finansującej, pieniądze za kartę przesyłamy na ten sam rachunek, co ratę leasingu. Z koncernem paliwowym rozlicza się już Masterlease. Zarówno wzór umowy jak i regulamin znajdują się na stronie www.masterlease.pl w zakładce Obsługa Klienta.