Auto premium to nie tylko cena zakupu…

Chcesz mieć auto premium, ale nie wiesz, czy cię na nie stać… Sprawdź, jakie koszty związane są z luksusem w garażu! Podpowiadamy, skąd najlepiej „wziąć” samochód wysokiej klasy.

Polacy kochają „używki” z segmentu premium. Na 10 najczęściej wyszukiwanych modeli na portalach ogłoszeniowych, ok. 50% zalicza się do klasy wyższej.

Dowiedz się, co przekonuje kierowców, chcących wydać kilkadziesiąt tys. zł. Dlaczego zamiast nowego auta miejskiego sprawić sobie kilkuletni samochód klasy premium?

Komfort, osiągi, prestiż – tak widzimy samochody premium

Najczęściej podawane argumenty za luksusowymi autami z drugiej ręki to:

  • wysoki komfort podróżowania,
  • jakość wykonania,
  • dobre osiągi,
  • prestiż, związany z byciem posiadaczem takiego auta.

Trudno się nie zgodzić. Nawet kilkuletni samochód klasy premium daje większy komfort podróżowania, niż nowe samochody kompaktowe lub miejskie. Również możliwości pojazdu mówią same za siebie.

Ale jest warunek: auto musi być sprawne! W przeciwnym razie, gdy zaczniesz liczyć koszty potencjalnych napraw, czar luksusu pryska.

Jakie wydatki wziąć pod uwagę, zanim przystąpisz do poszukiwań?

Wydatki eksploatacyjne

Mechanicy doradzają, by po zakupie używanego auta dla pewności wymienić elementy wchodzące w skład tzw. pakietu startowego:

  • płyny eksploatacyjne – olej, płyn hamulcowy, płyn w chłodnicy,
  • filtry,
  • rozrząd (tutaj są różne podejścia – niektórzy na wszelki wypadek wymieniają od razu).

Już na tym etapie przekonasz się, że miska olejowa w BMW czy Audi pochłania znacznie więcej oleju, niż ta ze „zwykłego” samochodu.

Również liczba filtrów (np. kabinowych) potrafi budzić zdziwienie. Podobnie ceny. I to nawet zamienników, o które niekiedy może być w ogóle trudno.

Dodatkowo, większość używanych samochodów klasy wyższej to pojazdy wyposażone w zaawansowaną elektronikę oraz skomplikowane rozwiązania w rodzaju automatycznych skrzyń biegów i pneumatycznego zawieszenia.

Jakie są koszty naprawy samochodu klasy premium?

  • Wymiana zawieszenia może przekroczyć nawet połowę jego wartości.
  • Koszt nowego silnika może przewyższać wartość samochodu!
  • Mocne hamulce, potężne turbiny czy kilkustrefowe klimatyzacje po prostu muszą kosztować dużo.
  • Układ doładowania i wtryskowy, moduły elektroniczne, systemy multimedialne i nawigacje – to z pewnością 2-cyfrowy procent wartości samochodu.
  • Także tak „oczywiste” elementy, jak koła czy opony, to w samochodach premium to nawet kilka razy więcej. A to w związku z rozmiarami i stosowanymi rozwiązaniami, np. opony run flat znacznie różnymi od tych, które znasz z mniejszych samochodów.

Wniosek: im bardziej zaawansowany silnik oraz im bardziej skomplikowane zawieszenie, tym wyższe ryzyko wysokich kosztów.

Sposób na zmniejszenie ryzyka i kosztów

Znalezienie rzeczywiście dobrego pojazdu to nie lada sztuka. Jednak każdy kupujący liczy na znalezienie samochodu, którego historia i przebieg są udokumentowane.

I nie chodzi tu o zamówioną przez internet książkę serwisową z pieczątkami podstawionego warsztatu w Belgii, ale o rzeczywiste dane od poprzedniego właściciela.

Dlatego warto rozważyć samochód premium w modelu abonamentowym. Oferowane w nim używane pojazdy są sprawdzone pod względem technicznym i gotowe do jazdy.

W ten sposób zwiększasz szansę na użytkowanie samochodu, który będzie Ci służył bez przykrych niespodzianek.

Cena ubezpieczenia może cię zaskoczyć

Kolejnym kosztem, związanym z eksploatacją auta klasy premium, jest jego ubezpieczenie. Wystarczy, że porównasz ceny ubezpieczenia w dowolnej porównywarce OC/AC.

Szybko zorientujesz się, że ochrona aut tej klasy będzie nas kosztować mniej więcej 2x więcej, niż podobnie wyceniany kompakt.

Warto przy tym zauważyć, że wysoka składka AC dla właścicieli kilkunastoletnich Audi, BMW i Mercedesów, to w dużym stopniu efekt wysokich cen części i dużego ryzyka kradzieży.

Kiedy warto kupić limuzynę?

Oczywiście, wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. Idealnie, jeżeli trafisz na egzemplarz od fana marki, który dba o swoje auto.

Podsumujmy, samochód premium warto kupić, gdy są spełnione warunki:

  • pierwszy właściciel,
  • sprawdzony przebieg i historia,
  • terminowe serwisowanie wg zaleceń producenta.

Właśnie dlatego warto zainteresować się pokontraktowym samochodem premium:

 

Jak wspomnieliśmy wyżej, gdy kupujesz auto premium “z rynku”, musisz zarezerwować sobie gotówkę na ewentualne naprawy eksploatacyjne. Choćby te związane choćby z wiekiem i przebiegiem auta.

Jeżeli te koszty nie spędzają ci snu z powiek, możesz zainteresować się klasą premium.

Jest dobre wyjście z sytuacji!

Być może najlepszym sposobem na uniknięcie przykrych niespodzianek będzie dla Ciebie auto w abonamencie. Zwłaszcza w pakiecie Comfort, gdzie wszystkie koszty eksploatacyjne oraz ubezpieczenia są uwzględnione w miesięcznym czynszu.

Auto abonament w pakiecie Comfort, to tak, jakby kupić samochód z gwarancją przez cały okres użytkowania.

Dzięki abonamentowi po prostu wsiadasz do wybranego auta i jeździsz. Stan samochodu nie spędza Ci snu z powiek i nie zakłóca codziennego funkcjonowania. W Master1.pl znajdziesz auto używane klasy premium, po kontrakcie leasingowym.

To rozwiązanie ma wiele zalet:

  • Będziesz masz pewność, że samochód był regularnie serwisowany w ASO.
  • Masz wgląd w pełną historię napraw (nawet tych blacharsko lakierniczych) i pewność, że przebieg jest autentyczny.

Wiesz za co płacisz – czyli nie dotyka Cię największy problem kupujących używane limuzyny!

Szukasz samochodu używanego klasy premium?

Sprawdź jakie modele z tego segmentu aut są dostępne w Master1.pl.