Testuj auto pokontraktowe nawet przez 14 dni

Sprawdzasz przed zakupem stan techniczny auta na stacji diagnostycznej? Nie zawsze musisz to robić. Szczególnie, gdy wybierzesz samochód pokontraktowy. Tłumaczymy dlaczego.

„Nic nie puka”, „wystarczy to naprawić za 100 zł i można jeździć latami”. Albo „w środku pachnie jeszcze nowością”. No i najlepsze: „ten model tak ma”. To tylko kilka zwrotów, które możesz usłyszeć, gdy kupujesz używany samochód.

A jeżeli jest to auto z niepewną historią serwisową? Na pewno nie dasz się zwieść zapewnieniom sprzedawcy i sprawdzisz stan techniczny pojazdu na stacji diagnostycznej.

Podstawowe badanie zajmuje kilkadziesiąt minut i kosztuje stosunkowo niewiele (ok. 100-150 zł). A wartość takiego przeglądu może być dla Ciebie nieoceniona…

Z kim oglądać samochód przed zakupem?

Na oględziny używanego samochodu możesz zabrać zaprzyjaźnionego mechanika lub zaufanego pasjonata motoryzacji. Taka osoba zwykle wie, jakie elementy zdiagnozować, aby ocenić stan techniczny auta.

Na przykład, jeżeli samochód „kopci” na niebiesko i czuć przy rurze specyficzny zapach palonego oleju, to znak, że silnik może wymagać kosztownej naprawy.

Podobne sposoby oceny istnieją w przypadku ogólnego stanu karoserii lub wnętrza pojazdu. Gdy Twój ekspert dokona wstępnej oceny, przychodzi pora na wizytę w stacji diagnostycznej.

Co sprawdzić na stacji diagnostycznej przed zakupem samochodu?

Ta analiza pozwoli ocenić m.in.:

  • układ wydechowy
  • zawieszenie,
  • układ kierowniczy,
  • układ napędowy
  • geometrię kół,
  • układ hamulcowy,
  • ogólną diagnostyką komputerową.

Jeżeli trafisz na doświadczonego diagnostę, poproś go o sprawdzenie sprawdzenie dodatkowych elementów. Takich, których nie obejmuje standardowe badanie, np. stan sprzęgła, czy koła dwumasowego.

Dodatkowo, proś o ocenę elementów konstrukcyjnych takich, jak progi i podłużnice. W ten sposób uda się bardziej celnie oszacować historię wypadkową auta.

Uwaga!!! Badanie na stacji diagnostycznej nie wykryje wszystkich uszkodzeń. Jeżeli auto ma np. ukryte wady silnika, mogą one wyjść na jaw dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu, czy nawet kilkuset kilometrów.

Auta pokontraktowe – czy wymagają wizyty w stacji diagnostycznej?

Nie wszystkie samochody używane wymagają szczegółowego badania technicznego. Można z niego zrezygnować m.in. w przypadku aut po kontraktach (znajdziesz je także w Master1.pl).

Kupując auto pokontraktowe masz wgląd w pełną historię serwisową.

Przejrzysz dzięki temu dokumentację wszystkich przeglądów gwarancyjnych i napraw eksploatacyjnych. Dowiesz się też prawdy o historii szkód pojazdu i związanych z nią np. prac blacharsko-lakiernicze.

Czyli wiesz, co się kupujesz! To jednak nie wszystko!

Możesz zrezygnować z auta pokontraktowego nawet 14 dni po “zakupie”

Jeżeli zdecydujesz się na finansowanie auta w abonamencie i przeprowadzisz transakcję w całości online, będzie miał aż 14 dni na testowanie samochodu.

Jeżeli w tym czasie uznasz, że z jakiegoś powodu auto nie spełnia twoich oczekiwań, to w każdej chwili możesz je zwrócić.

Popularny „youtuber” Blogomotive, który testował jedno z aut dostępnych w Master1.pl, przyznał, że w taki sposób powinno kupować się wszystkie auta używane.

Jakie są różnice pomiędzy autem z komisu, a pokontraktowym?

1. Masz pełną historię pojazdu

Już wiesz, że samochody pokontraktowe, od wielu tzw. aut komisowych lub importowanych, odróżnia właśnie dostęp do pełnej historii pojazdu. Możesz się z nią zapoznać, ponieważ w czasie trwania kontraktów samochody były zarządzane przez ich pierwszego właściciela, czyli operatora leasingowego.

2. Możesz sprawdzić historię na dedykowanym portalu

Auta pokontraktowe pochodzą z polskich salonów, a to oznacza, że wybrany model sprawdzisz na stronie historiapojazdu.gov.pl. Wystarczy, że wpiszesz numer rejestracyjny pojazdu, numer VIN oraz datę pierwszej rejestracji.

3. Samochód jest serwisowany w ASO, zgodnie z instrukcją producenta

Wspomniany operator leasingowy ma jeden cel – jego flota ma jeździć bezawaryjnie. Dlatego zapewnia swoim samochodom jak najlepsze warunki serwisowania, ściśle wg instrukcji producenta. Wszystko po to, aby zminimalizować ryzyko awarii.

A z racji posiadania tysięcy sztuk pojazdów – jest w stanie dostać najlepsze warunki finansowe nawet w autoryzowanych stacjach obsługi (ASO) każdej marki.

4. Informacje dostaniesz bez wychodzenia z domu

Wszystkie te informacje znajdziesz w opisie każdego sprzedawanego pojazdu na Master1.pl (karta “Historia Pojazdu”).

 

Master1 - historia pojazdu

Czy mogę sprawdzić samochód pokontraktowy u diagnosty?

Oczywiście, jeżeli masz takie życzenie, możesz sprawdzić samochód z Master1.pl na stacji diagnostycznej. Samochód dostarczymy na umówioną stację po wcześniejszym ustaleniu terminu i miejsca. Życzymy Ci udanych zakupów!